Julefrister 2018
 
Julefristen for postnummer mellom 9000-9999 er 14. desember og bestillingen må være gjort innen klokken 13.00. 
Fristene i tabellen er basert på postnummer:
Postnummer:  Dato:  Innen klokken:
9000-9999 14. desember  13:00
8000-8999 17. desember 13.00
0000-7999 19. desember 13.00
 
Behandling av ordre
Vi bruker Brevpost, Servicepakken, Posten På Døren og vi leverer direkte hjem på døren i nærområdet i enkelte tilfeller.
 
Vi har som mål å behandle alle ordre innen 24 timer fra mottatt bestilling! Vi tilbyr frakt til kun 49 kr og fri frakt ved kjøp over 1000 kr på ordren din innenfor Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Er også mulig å komme å hente bestillingen din hos oss i Vestfossen. Eneste er at tidspunktet må avtales. Kontakt oss på post@bralek.no
 
Husk at det er viktig å legge inn riktig i adresse. 
 
Bring/Posten opplyser at i perioden 19.november frem til jul kan enkelte sendinger ta 1 til 2 dager lengre tid enn normalt. 
 
Brevpost (A-post og B-post ble slått sammen 01.01.2018)
Brev leveres direkte i din postkasse. Hvis brevet er for stort, må det hentes på mottakers lokale postkontor/post i butikk. Du får beskjed om dette via hentemelding i postkassen eller varsling på SMS. Sendingen blir sendt som brevpost, og normal transporttid er 2 virkedager fra avsendelsesdato. Merk at brev kan ikke spores. Gjelder for bestillinger under 2 kg og med en verdi på under cirka 800kr. 

Servicepakken
Pakken hentes på nærmeste Postkontor/Post i butikk. Tiden dette tar er normalt 1-3 virkedager (avhengig av avstand), enkelte strekninger 4-5 virkedager. Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret. Elektronisk varsling gir deg mulighet til å hente pakken tidligere.
 
Posten På Døren
Hjemlevering mellom 17.00 og 21.00
Leveringstid er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4 virkedager.
Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes  30-60 minutter før levering
Hvis mottaker ikke er hjemme, så leveres pakken til det nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Gjelder kun for de som bor innenfor dekningsområdet for Posten for denne tjenesten. Tjenesten koster 129 kr.

Hva skjer dersom jeg ikke henter bestilt pakke på Posten?
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg passiv, vil det ikke gi oss noen indikasjoner på hvorfor pakken ikke er hentet. Du har dermed ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å avbryte avtalen.
 
For uavhentede pakker / brev som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt. Så pakker som ikke hentes ut vil bli belastet med et gebyr pålydende 500,-!

Bestillinger til utlandet

Vi selger kun innenfor Norge.

Kunder på Svalbard

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 184,- .